Chromium ile Chrome arasındaki farklar.. Hangisi daha kullanışlı?

Merhabalar,
Uzun süre Microsoft Windows işletim sistemi kullananların birgün Linux tabanlı bir işletim sistemine geçtiğinde mutlaka dikkatlerini çekmiştir.Evet, işletim sistemi ile beraber kurulu olarak gelen internet tarayıcısı Chromium’dan bahsediyorum.
Şahsen benim dikkatimi çekmişti. Nedir bu chromium? Neden Google Chrome ile benzer bir yapıya sahip? Neden logosu bile neredeyse aynıyken farklı bir ismi var?  Bu gibi sorular kafamı karıştırırken araştırmaya karar verdim ve sonuçlarını siz değerli okurlarımızla paylaşıyorum…
  1. Chromium;Eylül 2008 tarihinde Google tarafından başlatılan açık kaynak kodlu, özgür bir web tarayıcı projesidir. Chromium ile Google Chrome’nin temel farkı ise burada yatmaktadır. Google Chrome açık kaynak kodlu değildir. Açık kaynak kodu demek, yazılımcıya program kodlarını istediği gibi değiştirebilme özgürlüğünü vermek demektir.
  2. Chromium ile Google Chrome arasındaki farklardan bir tanesi logodur. Chromium logosu sadece mavi renk ve tonlarından oluşurken Chrome logosunda ise değişik renkler bulunur.Chrome ve Chromium arasındaki fark
  3. Bir diğer farkı ise Flash Player bütünleşmesidir. Google Chrome’a Flash Player kurmaya gerek yoktur ve Flash Player’ın getirdiği bütün olanaklar serbest bir şekilde kullanılabilir. Ancak maalesef Chromium ilk kurulduğu anda  bize bu ayrıcalığı tanımıyor…
  4. Chromium’da kullanım istatistiklerinin takibi mümkün değildir. Ancak, Google Chrome bize bu olanağı sunar.
Özetlemek gerekirse:
Chromium Projesi yada Kısaca Chromium bir proje başlangıcıdır. Google Chrome’a göre birçok eksiği vardır.
Google Chrome, Chromium Projesinin son ürünüdür.
Son bir notla bitirmek istiyorum : Tüm bu ilkelliğine rağmen Chromium, kullanıcılarına Google Chrome’da kullanılan bütün eklenti, tema ve uygulamarın kullanılmasına olanak sağlamaktadır.
Daha fazla bilgi için iki sürümün Wikipedia sayfalarına bakabilirsiniz:
Chromium İçin Tıklayınız.
Google Chrome İçin Tıklayınız.

Yorumlar